Kundundersökning

Kundundersökning

Om kundundersökningar

 

För att försäljningen ska blomstra krävs nöjda och lojala kunder. Det bästa du kan få är kunder som är benägna att rekommendera dig för andra. Enkätfabrikens har som mål att alla våra kundundersökningar ska leda till utveckling för din verksamhet. Det är därför vi och våra undersökningar finns. Vi hjälper er ta reda på vad era kunder tycker – inte bara vad de tycker ni gör bra, utan också vad de tycker ni bör förbättra. Framförallt undersöker vi vad som gör era kunder nöjda och vilka aspekter som påverkar uppfattningen mest. Resultatet blir på så vis ett underlag  utveckling och en verksamhet ännu mer värd att rekommendera.

 

Med vår gedigna erfarenhet och expertis av allt från frågeformulering till dataanalys, ger vi er ett tydligt beslutsunderlag. Vårt fokus ligger på hur ni på allra bästa sätt lyfter er verksamhet, genom att lära känna era kunder. Får vi en nöjd kund, får ni nöjda kunder.

Det bästa sättet att ta reda på vad som gör era kunder nöjda är att lyssna på de kunder ni redan har. Det ger er en unik inblick i ert företag, era tjänster och i hur era produkter uppfattas. Genom att få en bild av deras uppfattning om er, så kan ni utveckla och förbättra det ni erbjuder.

Vad vi gör:

  1. Utformar frågeunderlag efter er verksamhet. Vi skapar alltid ett unikt frågeunderlag som anpassas efter ert företags verksamhet, inriktning och värderingar.
  2. Samlar in data. Vi använder oss av den insamlingsmetod som är bäst lämpad för att nå era kunder, oavsett om det är telefonintervjuer, webbenkäter eller postala enkäter.
  3. Analyserar och sammanställer. Vi mäter både hur nöjda era kunder är och vad som är viktigast att förbättra för att öka deras generella nöjdhet.

Kundkommentar

  • Analysresultat

    ”Snabba och tydliga återkopplingar, upplevs kunniga inom området både med rapportskrivning och pålästa kring ämnet”

    • – Caroline Henning, Östhammars kommun

Case

Se tidigare uppdrag:

Artiklar

Läsvärt om undersökningar!