Support

Support

Kontakta supporten:

Mejl: support@enkatfabriken.se
Telefon: 020 – 12 10 28

 

Öppettider: Vardagar kl 09:00 – 16.00

 

Har du frågor om en enkät eller undersökning är du varmt välkommen att kontakta vår support. Vi tar hand om tekniska problem med din enkät eller frågor om deltagande. Observera att vi har stängt röda dagar, samt under jul & nyårshelgen (23/12 – 3/1).

Vanliga frågor & svar

Svar: Det är självklart frivilligt att delta i en undersökning. Om du inte vill vara med kan du kontakta oss med namnet på undersökningen samt löpnummer/användarnamn/behörighetskod (dessa finns med på inbjudan till undersökningen). Du kan maila oss på support@enkatfabriken.se eller ringa oss på 020-121028 så tar vi bort dig från registret för den aktuella undersökningen.

Svar: Ibland skickas nya enkäter eller påminnelser ut innan vi har hunnit rapportera in eventuellt bortfall. Om du har fått en enkät eller påminnelse trots att du har meddelat oss att du inte vill delta ber vi om ursäkt för detta och du kan bortse från utskicket.

Svar: Ibland har enkäter eller påminnelser redan hunnit skickas ut innan ditt svar har nått fram till oss. Har du redan besvarat enkäten en gång behöver du givetvis inte göra det igen och du kan bortse från utskicket.

Svar: Om inget annat tydligt anges är undersökningen helt anonym och det kommer därför inte gå att se vad just du har svarat när undersökningens resultat redovisas.

Svar: Det kommer inte att framgå vad just du har svarat när undersökningens resultat redovisas. Däremot använder vi numret högst upp på enkätens framsida eller din personliga kod för att kunna se vilka som har svarat medan insamlingen sker. De personer som arbetar med undersökningen omfattas av reglerna om handlingssekretess och tystnadsplikt. Regler för personuppgiftsbehandlings finns även i personuppgiftslagen (1998:204) samt i lagen (2001:99) och förordningen (2001:100) om den officiella statistiken. Vi behandlar alla personuppgifter enligt GDPR. Du kan läsa mer om vår integritetspolicy här.

Svar: Detta kan bero på flera olika saker. Antingen kan det vara högt tryck på servern, då kan det räcka med att avvakta lite och genomföra enkäten senare. Det kan också vara så att den kod du har fått redan är förbrukad, exempelvis vid en enkät för vård att den koden redan har använts av den andra vårdnadshavaren. I vissa fall kan du ha fått fel kod. Oavsett kan du alltid höra av dig till support@enkatfabriken.se med den kod du har fått, vilken enkät det gäller samt vilken mailadress du fick koden skickad till så hjälper vi dig!

Svar: Om du hör av dig till oss på support@enkatfabriken.se med namn på undersökningen och din kod kan vi hjälpa dig att göra små justeringar i svaren eller nollställa den så du får göra om den från början.

digitala enkäter