Energimätningar och Elkraftsmätningar
Hur ser kundnöjdhet ut i energibranschen?
Vi hjälper elnätsbolag att mäta kundnöjdhet och ta fram de faktorer ni behöver jobba med för att utveckla sin kundnöjdhet. Med sammanställda data gör vi även branschjämförelser mellan elnätsbolag/elnätsföreningar.
2008 startade insamlingen av kundnöjdhetsdata för organisationer verksamma inom elnätsbranschen via bolaget IMA Marknadsutevkling. Detta gjordes då med hjälp av telefonintervjuer. 2020 förvärvade Enkätfabriken IMA Marknadsutveckling och har sedan dess tagit hjälp av både SMS och telefonintervjuer som insamlingsmetod.
Undersökningarna riktar sig framför allt till att utvärdera kundnöjdhet inom elnät, men ställer även frågor om elhandel, fjärrvärme och fiber/stadsnät för de elnätsleverantörer där det är relevant.
Vad gör Enkätfabriken med insamlade svar?
- Sammanställer svar för att ge övergripande kunskap kundnöjdhet
- Skapar ett Nöjd-Kund-Index (NKI) att följa över tid
- Jämför sammanställda svar mellan elnätsleverantörer
- Förmedlar kunskap till elnätsleverantörer om vad som driver kundnöjdhet
- Förmedlar strategier om hur elnätsleverantörer ska kunna fortsätta arbeta med kundnöjdhet
Har du blivit uppring av oss eller fått ett sms om enkät och har frågor? Längst ned på sidan hittar du supportuppgifter!
Vi mäter kundnöjdhet för följande bolag:
Case
Relaterade kundprojekt
Artiklar
Relaterade artiklar
Har du fått en enkät skickad till dig via SMS eller har du blivit uppringd för telefonintervju?
Vad roligt! Detta är din chans meddela vad du tycker till din elnätsleverantör. Du och är givetvis helt anonym när du svarar och inget av dina svar kan kopplas dig som person.
För teknisk support, kontakta Enkätfabriken:
Telefon: 020 – 12 10 28 | support@enkatfabriken.se