Net Promoter Score

Hur kunder uppfattar ert företag spelar inte bara roll utifrån att varje organisation vill ha nöjda kunder. Det finns nämligen få marknadsföringsmetoder som är så effektiva som rekommendationer från tidigare kunder. Därför är det viktigt att värna om dem som sprider ert goda rykte.

På samma sätt är det också avgörande att eventuella negativa upplevelser kunder har fått bemöts och läggs till rätta för att undvika dåliga omdömen.

Med vår NPS-tjänst får ni en kontinuerlig inblick i era kunders nöjdhet såväl som sannolikheten att kunderna skulle rekommendera er. Genom vårt webbaserade verktyg får er kundservice dessutom möjligheten att direkt kontakta de kunder som svarar att de inte är nöjda, eller till och med skulle avråda vänner och bekanta från att vända sig till ert företag.

På Enkätfabriken erbjuder vi benchmarking för Net Promoter Score inom vissa branscher. Där kan vi berätta hur ni står er emot era konkurrenter och hur marknaden förändras över tid.

 

Såhär fungerar Net Promoter Score:

NPS grundar sig på frågan ”Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera företag X till en vän eller kollega?” Genom att ta den procentuella andel som svarar att de inte skulle rekommendera företaget minus de som svarar att de skulle göra det får man fram ett Net Promoter Score.

En poäng över 0 visar att ni har fler kunder som skulle rekommendera er än de som möjligtvis skulle avråda andra från att anlita er, men för en markant tillväxt krävs att ni får ett bättre NPS än strax över noll.

 

Kontakta oss

net promoter score

Erik Granberg

Projektledare

Tel: 0702-369383

erik.granberg@enkatfabriken.se

Eller fyll i formuläret för att få veta mer: