Enkätfabriken med nytt utseende

Den nyutvecklade hemsidan skall ge en tydlig bild av företagets tjänster och arbetssätt.

 

Enkätfabriken är ett företag som kombinerar noggrannhet och statistisk analys av hög kvalitet med nytänkande och kreativa lösningar. När en ny grafisk profil och logotyp skulle tas fram var målet att både kommunicera trovärdighet och nyskapande på en gång.

 

”Vi ville ha ett grafiskt språk som berättade vilka vi är, att vi erbjuder undersökningar man kan lita på men samtidigt vågar tänka utanför branschens ibland snäva ramar. Lösningen blev att kombinera lekfulla symboler och klara färger med ett strikt typsnitt i logotypen och en tydlig layoutmässig struktur.” säger Daniel Sturesson, delägare och medgrundare till Enkätfabriken.

 

Ambitionen att hitta ett sätt att genom bilder och symboler berätta något om bolaget

 

”Logotypen som sådan är ett bra exempel på det vi vill att vår grafiska profil skall kommunicera. Den kombinerar en relativt rigid figur som ett stapeldiagram med ett litet moln som ger staplarna en helt annan innebörd och funktion. Det bekanta och trovärdiga möter det kreativa och oväntade, en symbol för hur vi försöker ta oss an våra undersökningar.” sammanfattar Daniel Sturesson, delägare och medgrundare till Enkätfabriken.

 

För mer information, kontakta:

 

Daniel Sturesson

Delägare

Mobiltelefon: 0736-39 65 19

E-post: daniel.sturesson@enkatfabriken.se

 

Eller fyll i formuläret för att få veta mer: